آموزش کمانچه در تهران | بهترین‌ها + تماس بهترین‌ها

بهترین آموزش کمانچه در تهران و تعرفه آموزش کمانچه در تهران | تعرفه‌های ۱۴۰۳ + 6 نکته که قبل از تصمیم باید بدانید + بهترین متخصص‌ها

در صورتی که در گذشته ساز زهی نواخته‌اید یا با اصول نواختن این نوع از سازها آشنایی دارید آموزش کمانچه در تهران برای شما کاری آسان‌تر است. کمانچه نوازی در سال ۲۰۱۷ جزو میراث فرهنگی ناملموس یونسکو قرار گرفت. - تعرفه آموزش کمانچه در تهران.

برای ایجاد صدای متمایز در کمانچه تارهای کمانچه به صورت متغییر کشیده می‌شود.

کلمه کمانچه که ریشه‌ای فارسی دارد در ترکی kemençe ترجمه شده است.

به طور معمول کمانچه را با گیره‌های تنظیم عاج با حکاکی دقیق تزیین می‌کنند.

آموزش کمانچه در تهران احتیاج به یک استاد مجرب و آگاه دارد تا به صورت تخصصی بتوانید این ساز دلنشین را بنوازید.

وزن ساز یکی از تفاوت‌های اصلی کمانچه کاباک با کمانچه کلاسیک است.

انواع کمانچه شامل: ۴/۴ کلاسیک کمانچه، آلتو کمانچه، باس کمانچه، دابل باس کمانچه. کمانچه در موسیقی کلاسیک ایران، ارمنستان، آذربایجان، کردستان، ازبکستان و ترکمنستان با اندکی تغییرات در ساختار ساز به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آنکه کمانچه صدای دل‌انگیز خود را تولید کند در ساخت آن از سه رشته ابریشم بلند که ضخامت‌های متفاوت دارد استفاده شده است.

در حالی که کمانچه کلاسیک با چوب درخت گردو و آلو ساخته می‌شود کمانچه کاباک با کدو ساخته و پرداخته می‌شود. بدنه کمانچه دارای یک گردن فوقانی بلند و یک محفظه کاسه‌ای شکل تحتانی است که از یک نوع کدو یا چوب ساخته می‌شود و معمولاً با غشایی ساخته می‌شود که از پوست گوسفند، بز یا گاهی ماهی ساخته شده است.

کمانچه یک سیستم آکورد دارد که در خور با نوع ملودی‌ها و میزان خوانش تعیین می‌شود.

بهترین آموزش کمانچه در تهران

دلیل نامگذاری کمانچه به جهت پیچیده شدن کمان‌ها به دور بدنه کاسه‌ای شکل کمانچه است. کمانچه کلاسیک تا ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد در حالی که وزن کمانچه کاباک حدود ۵۰۰ الی ۴۰۰ گرم است. در صورتی که بخواهیم کمانچه را از منظر ویژگی‌های اساسی و پرده‌های صوتی تقسیم‌بندی کنیم این ساز به ۴ گروه اصلی تقسیم می‌شود.

کمانچه از منظر پرده‌های صوتی به ۴ گروه اصلی تقسیم می‌ شود.

آموزش کمانچه در تهران
آموزش کمانچه در تهران

آکورد کمانچه بر خلاف دیگر سازها متناسب با نوع ملودی و میزان خوانش تنظیم می‌شود. سازندگان کمانچه معمولا این ساز را به درازای ۷۰ سانتی‌متر تولید می‌کنند.

کمانچه دارای یک گردن بلند است که سازنده کمانچه آن را به شکل یک مخروط معکوس کوتاه شده برای حرکت آسان طراحی کرده است. در حالی که در کمانچه کاباک باید از ۴/۲ کمان استفاده شود، برای نواختن کمانچه کلاسیک باید از کمان ۱/۴ استفاده شود.

در جلو و پشت بدنه کمانچه سوراخ‌هایی ایجاد شده و قسمت جلویی آن با پوست ماهی پوشانده شده است.

محفظه کاسه‌ای شکل تحتانی بدنه کمانچه از یک نوع کدو یا چاب ساخته می‌شود. کمانچه یک ساز زهی آرشه‌ای است اما نسخه ترکی از نظر ساختار و صدا تفاوت قابل توجهی با کمانچه فارسی دارد.

کمانچه را با اندکی تغییر در ساختار و ظاهر ساز می‌توانید در موسیقی کلاسیک بسیاری از کشورهای خاورمیانه ببینید.

آموزش کمانچه در تهران را می‌توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین انجام دهید.

تعرفه آموزش کمانچه در تهران

کمانچه کاباک به سه قسمت ویولن، دستگیره، بدنه و چرم تقسیم می‌شود، اما کمانچه کلاسیک به چهار قسمت اساسی به عنوان بدنه، دسته، اوگر و رشته‌ها تقسیم می‌شود. بدنه ساز کمانچه از تراشیدن چوب گردو ساخته و طراحی می شود.

کمانچه باس و کمانجه دابل باس از انواع اصلی کمانچه‌های امروزی هستند. کمان‌ها دور بدنه کاسه‌ای شکل کمانچه پیچیده شده و کمانچه را تکمیل می‌کند.

تعداد جلسات آموزش کمانچه در تهران به میزان تسلط شما به نت‌خوانی و نواختن سازهای زهی بستگی دارد. کمانچه یک ساز زهی آرشه‌ای ایرانی است که در فرهنگ ایرانی، آذربایجانی، ارمنی و موسیقی کردی استفاده می‌شود.

از ویژگی‌های منحصر به فرد کمانچه قدرت تکنوازی و همراهی در گروه‌های بزرگ موزیک است. کمانچه‌ های مدرن دارای چهار سیم فلزی با میزان ضخامت‌ و کشش‌های متفاوت هستند.

با وجود انواع و اشکال متفاوتی که از کمانچه سراغ داریم از حیث ساختار و ویژگی کاملا به هم مشابه هستند. (بهترین آموزش کمانچه در تهران)

آموزش کمانچه در تهران

کلمه ترکی kemençe از معادل فارسی خود یعنی کمانچه وام گرفته شده است. - آموزش کمانچه در تهران.

برای نواختن کمانچه باید بر روی یک سطح ثابت بشینید و ساز را از قسمت تحتانی روی پا قرار دهید. با آنکه کمانچه اشکال متعددی دارد اما با این وجود از نظر ساختار و ویژگی تماما به هم شبیه هستند.

با وجود سادگی آموزش کمانچه در تهران بهتر است در ابتدای راه این آموزش را به صورت حضوری و زیر نظر استاد کمانچه فرا بگیرید.

معنی لغوی و کلمه به کلمه « کمانچه » کمان کوچک است.

کمانچه به صورت نشسته و مانند ویولن سلی که روی پا قرار داده شده است نواخته می‌شود.

در صورتی که در گذشته ساز زهی نواخته‌اید یا با اصول نواختن این نوع از سازها آشنایی دارید آموزش کمانچه در تهران برای شما کاری آسان‌تر است. کمانچه نوازی در سال ۲۰۱۷ جزو میراث فرهنگی ناملموس یونسکو قرار گرفت.

«کبک کمان» نسخه ترکی کمانچه است که ظاهری شبیه به کدوتنبل دارد.

آموزش کمانچه در تهران
آموزش کمانچه در تهران

برای آنکه ظاهر کمانچه مانند صدایش زیبا باشد معمولا آن را منبت‌کاری یا حکاکی سنتی می‌کنند. به طور سنتی کمانچه ها دارای سه رشته ابریشم بلند دارای ضخامت‌های متفاوت هستند.

کمانچه کاباک عادی و استاندارد حدود ۵۰۰ الی ۴۰۰ گرم وزن دارد.

ساز کمانچه از جهاتی مشابه ساز ویولن است بخصوص از نظر نواختن و کوک شدن.

ساز کمانچه معمولاً مانند یک ویولن معمولی به سادگی کوک و نواخته می‌شود.

سوزن انتهایی کمانچه می‌تواند در حالی که نوازنده روی صندلی نشسته است روی زانو یا ران نوازنده قرار گیرد.

جنس ساقه کمانچه از چوب آلو و بدنه آن از چوب گردو است.

کمانچه هم به عنوان ساز تکنوازی هم ساز گروهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آموزش کمانچه در تهران نیازمند صبوری و بهره‌گیری از یک استاد متخصص و بامعلومات است. (بهترین آموزش کمانچه در تهران)

کمانچه یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین آلات موسیقی خطه آذربایجان بوده است.

پرسش‌های متداول درباره آموزش کمانچه در تهران

تعداد جلسات مورد نیاز برای آموزش کمانچه در تهران به توانایی و دانش پیشین هنرجو بستگی دارد.
هزینه آموزش کمانچه در تهران به میزان آشنایی هنرجو به موسیقی و توانایی او دارد. لطفا برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.
هزینه آموزش کمانچه در تهران به میزان آشنایی هنرجو به موسیقی و توانایی او دارد. لطفا برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.