آموزش تنبک در بوشهر | چطور انتخابی عالی کنیم؟ + تماس بهترین‌ها

هزینه آموزش تنبک در بوشهر و آموزش تنبک در بوشهر | 6 موضوع جالب چیست؟ + تماس فوری + تعرفه‌های ۱۴۰۳

تنبک که به طبل ایرانی نیز شهرت دارد از سازهای با اصالت ایرانیان است. تکنیک نواختن متمایز تنبک وجه تمایز فرهنگ‌های متمایز جهانی در مواجهه با این ساز است. از لحظه‌ای که هنرجو بتواند ساز را در بغل خود نگه دارد آموزش تنبک در بوشهر شروع می‌شود.

رول نه انگشتی (riz-e-por) مشخص‌ترین صدای تنبک است و تکنیک کاملاً پیچیده برای متخصصین است. برای نواختن تنبک باید با حرکات مچ دست پیش بروید نه انگشتان دست.

تنبک مانند دیگر سازهای کوبه‌ای پیچیده و خاص است درنتیجه آموزش تنبک در بوشهر نیازمند تلاش بسیاریست.

ساز تنبک در دنیای امروز طرفداران بسیاری پیدا کرده است که این امر باعث تکنیکی‌تر شدن این ساز می‌شود.

یکی از پیچیده‌ترین تکنیک‌های نواختن ساز تنبک تکنیم رول نه انگشتی است. حسین تهرانی که از نوازندگان به نام مدرن تنبک است سبک نواختن این ساز را دگرگون کرد.

هزینه آموزش تنبک در بوشهر | قیمت بالای ساز تنبک به دلیل طراحی ظاهری و جنس بدنه آن است. برای انجام تکنیک بک انگشتان دست راست را به صورت صاف به لبه پوسته می‌زنند و با دست چپ به لبه پوسته ضربه میزنند. برخی اوقات نوازندگان تنبک برای یک «کلیک» اضافی بر روی پوسته تنبک، انگشترهای انگشت فلزی می‌پوشند.

نواختن تنبک به صورت انفرادی به طور معمول ده دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد. (آموزش تنبک در بوشهر)

اگر در ابتدای آموزش تنبک در بوشهر به صورت تخصصی این ساز و نحوه نواختن آن را آموزش نبینید در دراز مدت دچار مشکل خواهید شد. برای نواختن ساز تنبک ساز را روی پای چپ قرار داده و بازوی چپ را روی بدنه تنبک بگذارید.

یکی از نوازندگان به نام تنبک حسین تهرانی است که شاگردانی همچون جهانگیر ملک، امیر ناصر افتتاح و... داشته است.

هزینه آموزش تنبک در بوشهر

پوست گوسفند نسبتا گسترده‌ اجازه می‌دهد تا صدای باس کامل و همچنین صدای متنوعی از سه گانه ایجاد شود.

تنبک که به طبل ایرانی نیز شهرت دارد از سازهای با اصالت ایرانیان است. تکنیک نواختن متمایز تنبک وجه تمایز فرهنگ‌های متمایز جهانی در مواجهه با این ساز است. از لحظه‌ای که هنرجو بتواند ساز را در بغل خود نگه دارد آموزش تنبک در بوشهر شروع می‌شود.

آموزش تنبک در بوشهر
آموزش تنبک در بوشهر

تکنیک ضرب میانی در نواختن تنبک با ۲/۳ انگشت حلقه دست انجام می‌شود.

تنبک‌زن نواختن انفرادی را انجام می‌دهد که ده دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد. پژمان اخواص، مرتضا عایان، نوید افغاه و... از نوازندگان برجسته تنبک مدرن هستند.

امروزه نوازندگان مدرن تنبک در حال افزایش هستند و تکنیک نواختن این ساز روز به روز پیشرفت می‌کند.

نوازندگان مدرن دیدگاه‌های جدیدی نسبت به ساز تنبک بازگو می‌کنند، به عنوان مثال مجید خلج، جمشید محبی، مرتضی عایان، محمد اخوان، داریوش زرگاری، نوید افغاه، فربد یداللهی، داریوش اسحاقی، احمد مستنبت، سحاب تربتی، پدرام خاورزمینی ، سیامک برقی، پژمان اخواص و پژمان حدادی. تنبک به شکل یک لیوان شراب است که روی آن با پوستین پوشیده شده است. شکل ظاهری تنبک همچون یک لیوان شراب پوشیده شده با پوستین است.

برای آموزش تنبک در بوشهر باید زمان زیادی را صرف کنید زیرا این ساز برعکس ظاهر ساده پیچیدگی‌های بسیاری دارد.

آموزش تنبک در بوشهر

پایین پوسته تمبک جنسی ضخیم و سخت دارد تا بتواند صدایی متفاوت ایجاد کند.

با اعمال فشار انگشت می‌توان شدت صدا را افزایش داد، اما انواع ضربه زدن و کلیک کردن بر روی پوسته باعث کاهش تمرکز کلی روی درام می‌شود.

جنس بدنه تنبک از چوب حکاکی شده است که معمولا این چوب سفت، گره‌دار یا مرمری است. (آموزش تنبک در بوشهر)

برای آموزش تنبک در بوشهر باید از یک استاد متبحر و متخصص استفاده کنید تا به شما نحوه قرارگیری ساز و دستانتان روی ساز را آموزش بدهد.

طبل‌های گابلی ​​شکل در مناطق مختلف آسیا، اروپای شرقی و آفریقا نواخته می‌شوند. (آموزش تنبک در بوشهر)

موسیقی و آواز سنتی ایرانی با صدای دلنشین تنبک درآمیخته شده است. طول تنبک به طور معمول ۴۳ سانتی‌متر و قطر آن ۲۸ سانتی‌متر است.

بهترین آموزش تنبک در بوشهر

تکنیک بک در نواختن تنبک با انگشت حلقه یا انگشت وسط انجام می‌شود.

برای انجام تکنیک اسنپ در نواختن تنبک از انگشت حلقه و انگشت میانی دست چپ استفاده می‌شود. در اکثر آوازهای سنتی ایرانی صدای گرم تنبک با بالا پایین‌های خاصض نقشی مهم دارد. - تعرفه آموزش تنبک در بوشهر.

تن باس تنبک با برخورد پاشنه دست راست و نوک انگشتان این دست با پوسته بوجود می‌آید. گلو تنبک تقریباً استوانه‌ای است و قسمت بالای (بدن) حفره را به پایه توخالی متصل می‌کند(خود گلو که قسمت داخلی آن دهانه کوچک را تشکیل می‌دهد).

آموزش تنبک در بوشهر
آموزش تنبک در بوشهر

در مناطقی از آسیا، اروپای شرقی و آفریقا تنبک‌هایی نواخته می‌شود که به آن طبل گابلی گفته می‌شود.

برای ایجاد صدای باس و صداهای مختلف سه گانه از پوست گوسفند کشیده شده در تنبک استفاده می‌کنند.

شاگردان حسین تهرانی از نوازندگان به نام تنبک مشتمل بر محمد اسماعیلی، جهانگیر ملک، جمشید کمیرانی و امیر ناصر افتتاح بودند.

تنبک مدرن تا پیش از کار حسین تهرانی در دهه ۵۰ وهمچنین نوآوری‌های ناصر فرهنگ‌فر و دیگران به عنوان یک اثر تک نفره مجازی در نظر گرفته نشده بود.

قسمت پایین پوسته تنبک کمی ضخیم‌تر از دیگر قسمت‌های پوسته تنبک است. - درخواست آموزش تنبک در بوشهر.

سبک نواختن این ساز با کار استادان بزرگ تنبک در قرن گذشته بویژه استاد حسین تهرانی که او را از نوازندگی مدرن تنبک می‌دانند، متفاوت و جذاب‌تر شد.

تنبک‌ها را از نظر زمانی می‌توان به تنبک مدرن و سنتی تقسیم کرد که تنبک مدرن بیشترین ارتباط را با موسیقی ایران دارد. قیمت ساز تنبک به دلیل طراحی و جنس بدنه خاصی که دارد خیلی بالاتر از دیگر سازهای مشابه است.

تنبک یک طبل یک سره به طول ۴۳ سانتی‌متر با قطر ۲۸ سانتی‌متر است. برای آنکه نوازنده تسلط بهتری روی ساز داشته باشد باید توانایی نگهداری ساز روی پاهای خود را داشته باشد درنتیجه آموزش تنبک در بوشهر در سنین متوسط بهتر جواب می‌دهد.

تنبک مدرن نوین بیشترین ارتباط را با موسیقی ایران و خاورمیانه دارد. تنبک از سازهای اصلی و اصیل کوبه‌ای موزیک ایرانی به حساب می‌آید.

برای نواختن تن باس با تنبک از نوک انگشتان دست راست استفاده می‌شود.

در نواختن تنبک حرکات انگشتان کارایی ندارد بلکه حرکات مچ دست تعیین‌کننده هستند. با وجود شباهت‌های ظاهری انواع تنبک در سراسر جهان اما تکنیک نواختن این ساز در نواحی مختلف متمایز است.

گلوی تنبک بالای تنبک را به پایین تنبک با یک حفره تو تهی متصل می‌کند.

پرسش‌های متداول درباره آموزش تنبک در بوشهر

در ابتدای راه برای یادگیری نحوه دست گرفتن ساز و قرارگیری دستان و انگشتای روی تنبک بهتر است آموزش تنبک در بوشهر حضوری برگزار شود.
آموزش تنبک در بوشهر نیازمند آگاهی و تسلط هنرجو است پس بهتر است از سنین بالاتر از ۶ سال شروع شود.
هزینه آموزش تنبک در بوشهر به تعداد جلسات و تسلط هنرجو بستگی دارد.