آموزش سنتور در انزلی | ۱۳ نکته جالب که باید بدانید چیست؟ + تماس بهترین‌ها

بهترین آموزش سنتور در انزلی و تعرفه آموزش سنتور در انزلی | چطور انتخابی عالی کنیم؟ + کد تخفیف + 5 نکته مهم که نمی‌دانید

برای خواندن سریع هر بخش آن را لمس کنید:

در نواختن سنتور صبور باشید! اولین جلسه آموزش سنتور در انزلی می‌تواند چند ساعت طول بکشد و طبیعی است. از سیم‌های برنجی و برنزی برای ایجاد صداهای باس در ساخت سنتور استفاده می‌شود.

در بالای هر پل، چهار رشته متصل یکنواخت، به صورت افقی در سمت راست و چپ سنتور دیده می‌شود. به مجموعه ملودی‌های موسیقی سنتی ایران که ۱۲ عدد است ردیف گفته می‌شود.

در سنتور شما می‌توانید ۲۵ تن جداگانه با نت‌های متفاوت تولید کنید.

در کل ۱۸ پل سنتور را به سه موقعیت متفاوت تقسیم می‌کنند. نواختن سنتور دو نوع است که هر دو سبک نواختن سنتور باعث ایجاد تن‌های مختلف می‌شوند.

به دلیل سخت بودن ساز سنتور در انتخاب استاد برای آموزش سنتور در انزلی وسواس زیادی به خرج دهید.

گفته می‌شود چوب درخت گردو بهترین صدا را برای سنتور ایجاد می‌کند. یک سنتور معمولی ایرانی دارای دو مجموعه از نه پل است که حدود سه اکتاو را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در نواختن سنتور صبور باشید! اولین جلسه آموزش سنتور در انزلی می‌تواند چند ساعت طول بکشد و طبیعی است. از سیم‌های برنجی و برنزی برای ایجاد صداهای باس در ساخت سنتور استفاده می‌شود.

پین‌ها و پیچ‌های گرد فلزی رشته‌های سنتور را به هم وصل می‌کنند.

هنگام نواختن آوای سنتور، سمت گسترده‌ ساز به کمر نوازنده نزدیک‌تر است و طرف کوتاه‌تر از نوازنده فاصله دارد.

به نوازنده سنتور در فرهنگ عامی سنتورزن و یا سنتوری گفته می‌شود.

گفته می‌شود ۷۲ رشته موجود در سنتور سمبل و نماد ۷۲ کشور است. سنتور cimbalom که نسخه اروپای شرقی سنتور است بزرگ‌تر و کروماتیک‌‌تر از دیگر سنتورها است.

شماره تماس فوری

کشورهایی که سنتور به آن وارد شد با ایجاد تغییراتی در این ساز سعی در نزدیک‌تر کردن این ساز به فرهنگ موسیقی خود کردند. سنتور ایرانی از سنتور هندی کوچک‌تر است و رشته‌های کمتری در ساز قرار دارد. برای ایجاد سکته‌های سست در هنگام نواختن سنتور می‌توانید از کف دست استفاده کنید. (تعرفه آموزش سنتور در انزلی)

جنس اصلی و اصیل ساز سنتور پوست درخت و سنگ است که با روده بز کم عرض شده است.

معمولاً از سیم‌های استیل، برنز و برنجی در ساخت سنتور استفاده می‌شود.(سیم‌های برنجی و برنزی برای صداهای باس استفاده می‌شوند).

آموزش سنتور در انزلی
آموزش سنتور در انزلی

مزراب‌های بیضی شکل (گله) دارای وزن پر و بین انگشت شست و انگشتان میانی نگه داشته می‌شوند. سنتور بعد از اختراع با معاملات تجاری از عراق و ایران به سراسر خاورمیانه گسترش پیدا کرد.

تعرفه آموزش سنتور در انزلی

بهتر از آموزش سنتور در انزلی را از سنین پایین و به صورت اصولی فرا بگیرید.

سنتورها در تمام جهان اشکال متفاوتی دارند برای مثال سنتور هندی مستطیل‌تر و دارای رشته‌های بیشتری به نسبت دیگر سنتو‌ها است. تعداد سیم‌ها یا رشته‌های موجود در هر پل سنتور چهار عدد است.

به دلیل تفاوت در مقیاس‌ها و تنظیم‌های موزیک هر کشوری ساز سنتور برای ورود به آن کشور به تغییراتی احتیاج داشت.

سنتور در منطقه ایران و بین النهرین (عراق مدرن) اختراع و توسعه یافت. هرکدام از پل‌های سنتور برای باس، اکتاو وسط و بالاتر است که در پشت پل‌های سمت چپ قرار دارد و مشتمل بر ۲۷ نت است.

سنتور پس از اختراع با معاملات تجاری به سراسر خاورمیانه سفر کرد.

سنتور با plectrum یا zahme و یا به فارسی مزراب نواخته می‌شود.

نت برتر فا در سنتور دو بار تکرار شده است و دارای ۲۵ تن است. برای نواختن سنتور باید قسمت پهن به بدن نوازنده نزدیک و قسمت باریک از نوازنده دور باشد.

برای کوک کردن سنتور از یک کلید تنظیم استفاده می‌شود و پیچ‌های گرد روی سنتور را می‌پیچانند تا به کوک برسد. سنتور دو عدد مزراب دارد که با در دست گرفتن آنها نواختن سنتور آغاز می‌شود.

آموزش سنتور در انزلی

سنتور را در آسانا بالای زانو قرار می‌دهند تا تعادل حفظ شود و در آن حالت می‌نوازند.

رشته‌های دست راست سنتور از برنج یا مس ساخته شده‌اند، در حالی که رشته‌های دست چپ از فولاد ساخته شده‌اند. (تعرفه آموزش سنتور در انزلی)

آموزش سنتور در انزلی زیر نظر معلمی قادر اهمیت بالایی دارد زیرا نواختن سنتور برعکس دیگر سازها کاری سخت و دشوار است.

آموزش سنتور در انزلی احتیاج به صبر و آرامش دارد زیرا یادگیری سنتور زمان‌بر است.

آموزش سنتور در انزلی
آموزش سنتور در انزلی

درخواست آموزش سنتور در انزلی | محل برخورد مزراب در سنتور باید روی رشته‌ها، نزدیک پل‌ها و یا کمی دورتر از پل‌ها باشد.

سنتور به کمک دو مزراب چوبین سبک که در هر دو دست قرار دارد نواخته می‌شود.

سنتور فارسی برای ۱۲ دستگاه موسیقی کلاسیک سنتی ایرانی طراحی شده است.

در هر پل سنتور معمولا چهار رشته قرار داده شده است. برای ایجاد صدای متفاوت در سنتور از دو نوع سیم استفاده شده است: سیم برنجی یا مسی و سیم فولادی.

سنتوری و سنتورزن نام‌های متداول کسی است که سنتور را می‌نوازن و نوازنده سنتور است. در منطقه ایران و بین النهرین ساز سنتور متولد شد و به تمام جهان توسعه پیدا کرد.

نواختن سنتور سن و جنسیت بخصوصی ندارد اما بهتر است برای یادگیری تخصصی آموزش سنتور در انزلی را از سنین پایین شروع کنید. برای نواختن سنتور باید مزراب‌ها را روی رشته‌ها، نزدیک پل‌ها یا کمی دورتر از پل‌ها بزنید.

سنتور دارای ۱۸ پل است که آنها را به ۳ موقعیت متمایز تقسیم می‌کنند. سنتور فارسی در درجه اول با انواع مقیاس‌های مختلف دیاتونیک با استفاده از ۱/۴ تن تنظیم شده است که در۱۲ دستگاه موسیقی کلاسیک فارسی تنظیم شده‌اند.

در پشت پل‌های سمت چپ ساز سنتور باس، اکتاو وسط و بالاتر قرار دارد که ۲۷ نت دارد.

پرسش‌های متداول درباره آموزش سنتور در انزلی

هزینه آموزش سنتور در انزلی به تعداد جلسات و تسلط هنرجو به اصول اولیه نت‌خوانی و نوازندگی دارد.
آموزش سنتور در انزلی برای تمام رده‌های سنتی و تمام جنسیت‌ها مناسب است و هیچ محدودیتی در آموزش سنتور در انزلی وجود ندارد.
آموزش سنتور در انزلی نیاز به صبر و ممارست دارد در نتیجه ممکن است جلسات اول آموزش سنتور در انزلی زمان‌بر باشد.