آموزش تنبک در اردبیل | تعرفه‌های سال ۱۴۰۳ + چطور بهترین را انتخاب کنیم؟

درخواست آموزش تنبک در اردبیل و هزینه آموزش تنبک در اردبیل | چطور بهترین را انتخاب کنیم؟ + تعرفه سال ۱۴۰۳ + کد تخفیف

در بین قسمت‌های مختلف پوسته تنبک قسمت پایین پوسته ضخیم‌تر از دیگر قسمت‌هاست. تنبک مانند دیگر سازهای کوبه‌ای پیچیده و خاص است درنتیجه آموزش تنبک در اردبیل نیازمند تلاش بسیاریست.

امروزه نوازندگان مدرن تنبک در حال افزایش هستند و تکنیک نواختن این ساز روز به روز پیشرفت می‌کند. برای نواختن تنبک باید با حرکات مچ دست پیش بروید نه انگشتان دست.

با اعمال فشار انگشت می‌توان شدت صدا را افزایش داد، اما انواع ضربه زدن و کلیک کردن بر روی پوسته باعث کاهش تمرکز کلی روی درام می‌شود.

شکل ظاهری تنبک همچون یک لیوان شراب پوشیده شده با پوستین است. موسیقی سنتی ایران در جهان شهرت بالایی دارد که پرچم‌دار این موسیقی نوای ساز تنبک است.

پوسته تنبک به صورت معمول و استاندارد ضخامتی حدود ۲ سانتی‌متر دارد.

برای اجرای ضرب میانی(میانه) با دست راست، انگشت شست را در سمت تنبک قرار دهید تا دست ثبات باشد. سپس با انگشت حلقه به درام ضربه بزنید تا ۲/۳ انگشت به پوست برخورد کند. حرکت دست چپ شبیه به باک است.

تکنیک بک در نواختن تنبک با انگشت حلقه یا انگشت وسط انجام می‌شود. جنس بدنه تنبک از چوب حکاکی شده است که به طور معمول این چوب سفت، گره‌دار یا مرمری است.

آموزش تنبک در اردبیل | قسمت وسط تنبک که تقریبا استوانه‌ای شکل است را گلوی تنبک می‌گویند.

برای ایجاد صدای باس و صداهای متنوع سه گانه از پوست گوسفند کشیده شده در تنبک استفاده می‌کنند.

طبل‌های گابلی ​​شکل در مناطق متنوع آسیا، اروپای شرقی و آفریقا نواخته می‌شوند. تا پیش از دهه پنجاه و ظهور افرادی همچون حسین تهرانی ساز تنبک به عنوان یک اثر انفرادی مجازی در نظر گفته نمی‌شد.

درخواست آموزش تنبک در اردبیل

در یادگیری سازهای کوبه‌ای نحوه گرفتن ساز و قرارگیری دستان روی ساز نقش کلیدی دارد درنتیجه آموزش تنبک در اردبیل نیازمند یک استاد باتجربه است.
آموزش تنبک در اردبیل
آموزش تنبک در اردبیل

پرچم فرهنگ و هنر ایران در جهان ساز منحصر به فرد تنبک است.

در طراحی تنبک به لطف کشیدن پوست گوسفند صداهای باس و سه گانه تولید می‌شود.

تنبک یک طبل یک سره به طول ۴۳ سانتی‌متر با قطر ۲۸ سانتی‌متر است.

برای راحتی در نواختن تنبک آن را روی پای چپ و زیر بازوی چپ قرار می‌دهند به طوری که انگشتان تسلط خوبی به پوسته ساز داشته باشند.

تنبک به جهت جنس بدنه‌ای که داراست جزو سازهای پرهزینه و گران قیمت محسوب می‌گردد.

تعرفه سال ۱۴۰۳

موسیقی و آواز سنتی ایرانی با صدای دلنشین تنبک درآمیخته شده است. مدت زمان تک‌نوازی ساز تنبک به طور متوسط ده دقیقه است و گاها بیشتر از این مقدار هم به طول می‌انجامد. (درخواست آموزش تنبک در اردبیل)

در حالی که نوازنده تنبک از یک یا چند انگشت و یا کف دست خود بر روی تنبک استفاده می‌کند اما اغلب در نزدیکی لبه تنبک استفاده می‌شود.

تن باس روی تنبک به کمک نوک انگشتان دست راست انجام می‌شود. پاشنه دست به لبه تنبک برخورد می‌کند و نوک انگشتان پوست را لمس می‌کند.

تنبک برای تمام گروه‌های سنتی در خور است اما بهتر است آموزش تنبک در اردبیل را از سنین بالا ۶ سال شروع کنید.

تکنیک اسنپ(پلنگ) شبیه به چسبیدن انگشت به هم است. با همه انگشتان می‌توان این کار را انجام داد، اما در حال حاضر از رایج‌ترین آنها، حلقه و انگشت میانی دست چپ استفاده کنید. انگشت در مقابل انگشت شست قرار گرفته و سپس در مقابل لبه قرار می‌گیرد. می‌توانید از انگشت حلقه و انگشت میانی برای انجام دو ضربه پشت سر هم استفاده کنید. تنبک از سازهای اصلی و با اصالت کوبه‌ای موسیقی ایرانی به حساب می‌آید.

پایین پوسته تمبک جنسی ضخیم و سخت دارد تا بتواند صدایی متفاوت خلق کند.

۵ نکته مهم که قبل از تصمیم باید بدانید چیست؟

نواختن تنبک به صورت انفرادی معمولا ده دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد.

تنبک یک ساز کوبه‌ای با اصالت است که در موزیک سنتی ایرانی نقش پررنگی دارد.

طرح‌های حکاکی شده بر بروی بدنه تنبک نقوش هندسی مانند قلاب، الماس یا مارپیچ است.

آموزش تنبک در اردبیل
آموزش تنبک در اردبیل

برای نواختن صداهای خاص کلیک مانند در تنبک نوازنده از انگشترهای فلزی استفاده می‌کند.

اگر در ابتدای آموزش تنبک در اردبیل به صورت تخصصی این ساز و نحوه نواختن آن را آموزش نبینید در دراز مدت دچار مشکل خواهید شد.

بیشترین رابطه با موسیقی سنتی ایران و خاورمیانه را تنبک مدرن داراست. (تعرفه آموزش تنبک در اردبیل)

محمد اسماعیلی، جمشید کمیرانی و... از شاگردان یکی از برجسته‌ترین تنبک‌نوازان ایران یعنی حسین تهرانی بوده‌اند. بک با انگشت حلقه یا با انگشت وسط انجام می‌شود. انگشتان دست راست خود را صاف کنید و به لبه پوست بزنید. برای دست چپ، دست خود را (اما نه بازو) از درام بلند کنید، یک حرکت سریع را به سمت پایین انجام دهید و انگشتان خود را به لبه بزنید. مراقب باشید که هر دو دست انگشتان را روی پوست فشار ندهید.

پوسته‌ای که روی تنبک کشیده می‌شود معمولا ضخامتی حدود ۲ سانتی‌متر دارد. - تعرفه آموزش تنبک در اردبیل.

رول نه انگشتی (riz-e-por) مشخص‌ترین صدای تنبک است و تکنیک کاملاً پیچیده برای متخصصین است. از لحظه‌ای که هنرجو بتواند ساز را در بغل خود نگه دارد آموزش تنبک در اردبیل شروع می‌شود.

در بین قسمت‌های مختلف پوسته تنبک قسمت پایین پوسته ضخیم‌تر از دیگر قسمت‌هاست. تنبک مانند دیگر سازهای کوبه‌ای پیچیده و خاص است درنتیجه آموزش تنبک در اردبیل نیازمند تلاش بسیاریست.

تنبک مدرن نوین بیشترین ارتباط را با موسیقی ایران و خاورمیانه دارد.

تنبک طبل ایرانی و از سازهای سنتی و اصیل ایرانی از دیرباز بوده است. یکی از پیچیده‌ترین تکنیک‌های نواختن ساز تنبک تکنیم رول نه انگشتی است.

به تنبکی که در آفریقا و اروپای شرقی نواخته می‌شود طبل گابلی گفته می‌شود.

برای نواختن تنبک با تکنیک اسنپ دو انگشت حلقه و میانی را به هم بچسبانید و به لبه پوسته بزنید.

برای آموزش تنبک در اردبیل باید زمان زیادی را صرف کنید زیرا این ساز برعکس ظاهر ساده پیچیدگی‌های بسیاری دارد.

پرسش‌های متداول درباره آموزش تنبک در اردبیل

آموزش تنبک در اردبیل نیازمند آگاهی و تسلط هنرجو است پس بهتر است از سنین بالاتر از ۶ سال شروع شود.
در ابتدای راه برای یادگیری نحوه دست گرفتن ساز و قرارگیری دستان و انگشتای روی تنبک بهتر است آموزش تنبک در اردبیل حضوری برگزار شود.
هزینه آموزش تنبک در اردبیل به تعداد جلسات و تسلط هنرجو بستگی دارد.