آموزش تنبک در قرچک | کد تخفیف برای شما + چطور انتخابی درست کنیم؟

هزینه آموزش تنبک در قرچک و بهترین آموزش تنبک در قرچک | بهترین‌ها + چطور بهترین را انتخاب کنیم؟ + تخفیف برای شما

آموزش تنبک در قرچک احتیاج به زمان و صبر دارد زیرا نواختن تنبک امری پیچیده و تخصصی است.

برای نواختن تنبک باید با حرکات مچ دست پیش بروید نه انگشتان دست.

با ضربه زدن به پوسته تنبک می‌توان شدت صدا را زیاد کرد اما هرچقدر ضربه بیشتر شود تمرکز روی درام کمتر می‌شود. محمد اسماعیلی، جمشید کمیرانی و... از شاگردان یکی از برجسته‌ترین تنبک‌نوازان ایران یعنی حسین تهرانی بوده‌اند.

برای انجام تکنیک بک انگشتان دست راست را به صورت صاف به لبه پوسته می‌زنند و با دست چپ به لبه پوسته ضربه میزنند. میزان ضخامت دیواره پوسته تنبک به صورت معمول چیزی حدود ۲ سانتی‌متر است. در بین قسمت‌های مختلف پوسته تنبک قسمت پایین پوسته ضخیم‌تر از دیگر قسمت‌هاست.

نوازندگان نوین تنبک تکنیک و سبک جدیدی در نواختن این ساز عرضه کرده‌اند نوازندگانی همچون فربد یداللهی، داریوش اسحاقی، مجید خلج و...

برای آنکه نوازنده تسلط بهتری روی ساز داشته باشد باید توانایی نگهداری ساز روی پاهای خود را داشته باشد درنتیجه آموزش تنبک در قرچک در سنین متوسط بهتر جواب می‌دهد.

طول تنبک به صورت معمول ۴۳ سانتی‌متر و قطر آن ۲۸ سانتی‌متر است.

تن باس روی تنبک توسط نوک انگشتان دست راست انجام می‌شود. پاشنه دست به لبه تنبک برخورد می‌کند و نوک انگشتان پوست را لمس می‌کند.

درخواست آموزش تنبک در قرچک | تکنیک نواختن تنبک همچون تعداد نوازندگان این ساز این روزها رو به افزایش است. موسیقی و آواز سنتی ایرانی با صدای دلنشین تنبک درآمیخته شده است.

پایین پوسته تمبک جنسی کلفت و سخت دارد تا بتواند صدایی متمایز ایجاد کند. تنبک برای تمام گروه‌های سنتی در خور است اما بهتر است آموزش تنبک در قرچک را از سنین بالا ۶ سال شروع کنید. تنبک یک طبل یک سره به طول ۴۳ سانتی‌متر با قطر ۲۸ سانتی‌متر است.

چطور بهترین را انتخاب کنیم؟

سبک نواختن این ساز با کار استادان بزرگ تنبک در قرن گذشته بویژه استاد حسین تهرانی که او را از نوازندگی مدرن تنبک می‌دانند، متفاوت و جذاب‌تر شد.

از سازهای با اصالت و سنتی ایران زمین می‌شود به تنبک اشاره کرد.

تنبک را می‌شود عضو اصلی خانواده سازهای کوبه‌ای و یکی از کلیدی‌ترین اعضای موسیقی سنتی ایرانی دانست. بیشترین ارتباط با موزیک سنتی ایران و خاورمیانه را تنبک مدرن داراست.

در حالی که نوازنده تنبک از یک یا چند انگشت و یا کف دست خود بر روی تنبک استفاده می‌کند اما اغلب در نزدیکی لبه تنبک استفاده می‌شود.

بهترین آموزش تنبک در قرچک | تنبک‌ها را از نظر زمانی می‌توان به تنبک مدرن و سنتی تقسیم کرد که تنبک مدرن بیشترین ارتباط را با موسیقی ایران دارد.

آموزش تنبک در قرچک
آموزش تنبک در قرچک

بهترین آموزش تنبک در قرچک

پوسته رویی تنبک از جنس پوست گوسفند است که با چسب یا قلاب فیکس شده است.

برای انجام تکنیک اسنپ در نواختن تنبک از انگشت حلقه و انگشت میانی دست چپ استفاده می‌شود. برای ساخت تنبک پوست گوسفند را به کمک چسب و قلاب بر روی بدنه می‌کشند. برای اجرای ضرب میانی(میانه) با دست راست، انگشت شست را در سمت تنبک قرار دهید تا دست ثبات باشد. سپس با انگشت حلقه به درام ضربه بزنید تا ۲/۳ انگشت به پوست برخورد کند. حرکت دست چپ شبیه به باک است.

پوسته تنبک از یک تکه چوب (گاهی اوقات بسیار سفت، گره‌دار یا مرمری) حک شده ساخته شده است و با طرح حک شده یا الگوی هندسی (مانند قلاب، فلوت، الماس و/یا مارپیچ) تزیین می‌شود.

نواختن تنبک به صورت یک نفره به طور معمول ده دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد.

پرچم فرهنگ و هنر ایران در جهان ساز منحصر به فرد تنبک است.

در دنیای امروز نوازندگان مدرن تنبک در حال افزایش می‌باشند و تکنیک نواختن این ساز روز به روز پیشرفت می‌کند. تنبک‌زن نواختن یک نفره را انجام می‌دهد که ده دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد. تنبک یک ساز کوبه‌ای اصیل است که در موسیقی سنتی ایرانی نقش پررنگی دارد.

نوازنده تنبک اکثر نواها را به کمک ضربه زدن با یک یا چند انگشت به نزدیکی لبه تنبک بوجود می‌آورد. (آموزش تنبک در قرچک)

اگر در ابتدای آموزش تنبک در قرچک به صورت تخصصی این ساز و نحوه نواختن آن را آموزش نبینید در دراز مدت دچار مشکل خواهید شد.

برای نواختن تن باس با تنبک از نوک انگشتان دست راست استفاده می‌شود.

جنس بدنه تنبک از چوب حکاکی شده است که به صورت معمول این چوب سفت، گره‌دار یا مرمری است.

تعرفه آموزش تنبک در قرچک

آموزش تنبک در قرچک
آموزش تنبک در قرچک
در یادگیری سازهای کوبه‌ای نحوه گرفتن ساز و قرارگیری دستان روی ساز نقش کلیدی دارد درنتیجه آموزش تنبک در قرچک نیازمند یک استاد ماهر است.

ساز تنبک یک نماد برای فرهنگ و هنر ایرانیان در تمام جهان است. تا پیش از دهه پنجاه و ظهور افرادی همچون حسین تهرانی ساز تنبک به عنوان یک اثر انفرادی مجازی در نظر گفته نمی‌شد.

برای ایجاد صدای باس و صداهای متنوع سه گانه از پوست گوسفند کشیده شده در تنبک استفاده می‌کنند.

پوسته‌ای که روی تنبک کشیده می‌شود معمولا ضخامتی حدود ۲ سانتی‌متر دارد.

تنبک طبل ایرانی و از سازهای سنتی و اصیل ایرانی از دیرباز بوده است.

تنبک مانند دیگر سازهای کوبه‌ای پیچیده و خاص است درنتیجه آموزش تنبک در قرچک نیازمند تلاش بسیاریست. برای راحتی در نواختن تنبک آن را روی پای چپ و زیر بازوی چپ قرار می‌دهند به طوری که انگشتان تسلط خوبی به پوسته ساز داشته باشند. گردن تنبک را روی پای چپ خود قرار دهید. بازوی چپ روی بدنه تنبک قرار دارد به طوری که انگشتان دست به راحتی به پوست برسند.

پوست گوسفند نسبتا گسترده‌ اجازه می‌دهد تا صدای باس کامل و همچنین صدای متنوعی از سه گانه خلق شود.

آموزش تنبک در قرچک احتیاج به زمان و صبر دارد زیرا نواختن تنبک امری پیچیده و تخصصی است.

هزینه آموزش تنبک در قرچک | تنبک به دلیل جنس بدنه‌ای که داراست جزو سازهای پرهزینه و گران‌قیمت قیمت محسوب می‌گردد.

به تنبکی که در آفریقا و اروپای شرقی نواخته می‌شود طبل گابلی گفته می‌شود. یک شراب از جنس چوب که با پوستین پوشیده شده را تصور کنید، این شکل ظاهری تنبک است.

یکی از نوازندگان به نام تنبک حسین تهرانی است که شاگردانی همچون جهانگیر ملک، امیر ناصر افتتاح و... داشته است. قیمت بالای ساز تنبک به دلیل طراحی ظاهری و جنس بدنه آن است. تنبک مدرن تا پیش از کار حسین تهرانی در دهه ۵۰ وهمچنین نوآوری‌های ناصر فرهنگ‌فر و دیگران به عنوان یک اثر انفرادی مجازی در نظر گرفته نشده بود.

بک با انگشت حلقه یا با انگشت وسط انجام می‌شود. انگشتان دست راست خود را صاف کنید و به لبه پوست بزنید. برای دست چپ، دست خود را (اما نه بازو) از درام بلند کنید، یک حرکت سریع را به سمت پایین انجام دهید و انگشتان خود را به لبه بزنید. مراقب باشید که هر دو دست انگشتان را روی پوست فشار ندهید.

پرسش‌های متداول درباره آموزش تنبک در قرچک

آموزش تنبک در قرچک نیازمند آگاهی و تسلط هنرجو است پس بهتر است از سنین بالاتر از ۶ سال شروع شود.
در ابتدای راه برای یادگیری نحوه دست گرفتن ساز و قرارگیری دستان و انگشتای روی تنبک بهتر است آموزش تنبک در قرچک حضوری برگزار شود.
هزینه آموزش تنبک در قرچک به تعداد جلسات و تسلط هنرجو بستگی دارد.