آموزش تنبک در ارومیه | ۹ نکته جالب که قبل از تصمیم باید بدانید چیست؟ + تعرفه‌های ۱۴۰۳

تعرفه آموزش تنبک در ارومیه و هزینه آموزش تنبک در ارومیه | تعرفه سال ۱۴۰۳ + شماره تماس فوری + بهترین‌ها در سال ۱۴۰۳

در یادگیری سازهای کوبه‌ای نحوه گرفتن ساز و قرارگیری دستان روی ساز نقش اساسی دارد درنتیجه آموزش تنبک در ارومیه نیازمند یک استاد باتجربه است. محمد اسماعیلی، جمشید کمیرانی و... از شاگردان یکی از برجسته‌ترین تنبک‌نوازان ایران یعنی حسین تهرانی بوده‌اند.

بک با انگشت حلقه یا با انگشت وسط انجام می‌شود. انگشتان دست راست خود را صاف کنید و به لبه پوست بزنید. برای دست چپ، دست خود را (اما نه بازو) از درام بلند کنید، یک حرکت سریع را به سمت پایین انجام دهید و انگشتان خود را به لبه بزنید. مراقب باشید که هر دو دست انگشتان را روی پوست فشار ندهید. برای آموزش تنبک در ارومیه باید از یک استاد متبحر و متخصص استفاده کنید تا به شما نحوه قرارگیری ساز و دستانتان روی ساز را آموزش بدهد. نوازندگان امروزی تنبک تکنیک و سبک جدیدی در نواختن این ساز عرضه کرده‌اند نوازندگانی همچون فربد یداللهی، داریوش اسحاقی، مجید خلج و...

تا پیش از دهه پنجاه و ظهور افرادی همچون حسین تهرانی ساز تنبک به عنوان یک اثر انفرادی مجازی در نظر گفته نمی‌شد. نوازنده تنبک اکثر نواها را به کمک ضربه زدن با یک یا چند انگشت به نزدیکی لبه تنبک بوجود می‌آورد.

سبک نواختن این ساز با کار استادان بزرگ تنبک در قرن گذشته بویژه استاد حسین تهرانی که او را از نوازندگی مدرن تنبک می‌دانند، متفاوت و جذاب‌تر شد.

بیشترین رابطه با موزیک سنتی ایران و خاورمیانه را تنبک مدرن داراست. جنس بدنه تنبک از چوب حکاکی شده است که معمولا این چوب سفت، گره‌دار یا مرمری است.

تنبک از سازهای اصلی و اصیل کوبه‌ای موسیقی ایرانی به حساب می‌آید.

به تنبکی که در آفریقا و اروپای شرقی نواخته می‌شود طبل گابلی گفته می‌شود.

از لحظه‌ای که هنرجو بتواند ساز را در بغل خود نگه دارد آموزش تنبک در ارومیه شروع می‌شود.

تعرفه آموزش تنبک در ارومیه

پوست گوسفند نسبتا گسترده‌ اجازه می‌دهد تا صدای باس کامل و همچنین صدای متنوعی از سه گانه ایجاد شود. برای نواختن تنبک با تکنیک اسنپ دو انگشت حلقه و میانی را به هم بچسبانید و به لبه پوسته بزنید.

تنبک مانند دیگر سازهای کوبه‌ای پیچیده و خاص است درنتیجه آموزش تنبک در ارومیه نیازمند تلاش بسیاریست.

تن باس روی تنبک به کمک نوک انگشتان دست راست انجام می‌شود. پاشنه دست به لبه تنبک برخورد می‌کند و نوک انگشتان پوست را لمس می‌کند.

تنبک مدرن نوین بیشترین ارتباط را با موسیقی ایران و خاورمیانه دارد.

در یادگیری سازهای کوبه‌ای نحوه گرفتن ساز و قرارگیری دستان روی ساز نقش اساسی دارد درنتیجه آموزش تنبک در ارومیه نیازمند یک استاد باتجربه است. محمد اسماعیلی، جمشید کمیرانی و... از شاگردان یکی از برجسته‌ترین تنبک‌نوازان ایران یعنی حسین تهرانی بوده‌اند.

با اعمال فشار انگشت می‌توان شدت صدا را افزایش داد، اما انواع ضربه زدن و کلیک کردن بر روی پوسته باعث کاهش تمرکز کلی روی درام می‌شود.

آموزش تنبک در ارومیه
آموزش تنبک در ارومیه

قسمت پایین پوسته تنبک کمی ضخیم‌تر از دیگر قسمت‌های پوسته تنبک است.

قسمت وسط تنبک که تقریبا استوانه‌ای شکل است را گلوی تنبک می‌گویند.

شکل ظاهری تنبک همچون یک لیوان شراب پوشیده شده با پوستین است.

بهترین‌ها در سال ۱۴۰۳

در مناطقی از آسیا، اروپای شرقی و آفریقا تنبک‌هایی نواخته می‌شود که به آن طبل گابلی گفته می‌شود. برای نواختن تنبک از یک یا چند انگشت و در برخی موارد از کف دست استفاده می‌شود.

از سازهای اصیل و سنتی ایران زمین می‌توان به تنبک اشاره کرد. موسیقی و آواز سنتی ایرانی با صدای دلنشین تنبک درآمیخته شده است.

برای نواختن تنبک باید با حرکات مچ دست پیش بروید نه انگشتان دست. - هزینه آموزش تنبک در ارومیه.

پوسته‌ای که روی تنبک کشیده می‌شود معمولا ضخامتی حدود ۲ سانتی‌متر دارد. - تعرفه آموزش تنبک در ارومیه.

یک شراب از جنس چوب که با پوستین پوشیده شده را تصور کنید، این شکل ظاهری تنبک است. پوست گوسفند با چسب، قلاب یا هر دو کشیده شده و ایمن می‌شود و تنبک را تشکیل می‌دهد.

بهترین آموزش تنبک در ارومیه

آموزش تنبک در ارومیه
آموزش تنبک در ارومیه

اگرچه شباهت‌هایی در بین همه تنبک‌های مخصوص نواحی متمایز وجود دارد، اما تکنیک‌های نواختن تنبک با بسیاری از درام‌های مخصوص متمایز است. برای نواختن ساز تنبک ساز را روی پای چپ قرار داده و بازوی چپ را روی بدنه تنبک بگذارید.

برای آموزش تنبک در ارومیه باید زمان زیادی را صرف کنید زیرا این ساز برعکس ظاهر ساده پیچیدگی‌های بسیاری دارد.

در اکثر آوازهای سنتی ایرانی صدای گرم تنبک با بالا پایین‌های خاصض نقشی با اهمیت دارد. تنبک به دلیل جنس بدنه‌ای که داراست جزو سازهای پرهزینه و گران قیمت محسوب می‌گردد.

برای ساخت تنبک پوست گوسفند را به کمک چسب و قلاب بر روی بدنه می‌کشند.

برای ایجاد صدای باس و صداهای متنوع سه گانه از پوست گوسفند کشیده شده در تنبک استفاده می‌کنند.

تنبک‌زن نواختن انفرادی را انجام می‌دهد که ده دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد.

برای راحتی در نواختن تنبک آن را روی پای چپ و زیر بازوی چپ قرار می‌دهند به طوری که انگشتان تسلط خوبی به پوسته ساز داشته باشند. - درخواست آموزش تنبک در ارومیه.

برای آنکه نوازنده تسلط بهتری روی ساز داشته باشد باید توانایی نگهداری ساز روی پاهای خود را داشته باشد درنتیجه آموزش تنبک در ارومیه در سنین متوسط بهتر جواب می‌دهد.

یک نوازنده متخصص تنبک می‌توانید تکنیک پیچیده رول نه انگشتی را به سادگی اجرا کند.

با وجود شباهت‌های ظاهری انواع تنبک در سراسر جهان اما تکنیک نواختن این ساز در نواحی مختلف متفاوت است.

برای انجام تکنیک بک انگشتان دست راست را به صورت صاف به لبه پوسته می‌زنند و با دست چپ به لبه پوسته ضربه میزنند. با ضربه زدن به پوسته تنبک می‌توان شدت صدا را زیاد کرد اما هرچقدر ضربه بیشتر شود تمرکز روی درام کمتر می‌شود.

درخواست آموزش تنبک در ارومیه | ساز تنبک یک نماد برای فرهنگ و هنر ایرانیان در تمام جهان است.

پرسش‌های متداول درباره آموزش تنبک در ارومیه

در ابتدای راه برای یادگیری نحوه دست گرفتن ساز و قرارگیری دستان و انگشتای روی تنبک بهتر است آموزش تنبک در ارومیه حضوری برگزار شود.
آموزش تنبک در ارومیه نیازمند آگاهی و تسلط هنرجو است پس بهتر است از سنین بالاتر از ۶ سال شروع شود.
هزینه آموزش تنبک در ارومیه به تعداد جلسات و تسلط هنرجو بستگی دارد.