آموزش تنبک در خرم آباد | بهترین‌ها + تخفیف برای شما

هزینه آموزش تنبک در خرم آباد و بهترین آموزش تنبک در خرم آباد | 7 نکته که قبل از تصمیم باید بدانید چیست؟ + کد تخفیف برای شما + شماره تلفن فوری

در یادگیری سازهای کوبه‌ای نحوه گرفتن ساز و قرارگیری دستان روی ساز نقش کلیدی دارد درنتیجه آموزش تنبک در خرم آباد نیازمند یک استاد باتجربه است.

برای انجام تکنیک بک انگشتان دست راست را به صورت صاف به لبه پوسته می‌زنند و با دست چپ به لبه پوسته ضربه میزنند.

برای آنکه نوازنده تسلط بهتری روی ساز داشته باشد باید توانایی نگهداری ساز روی پاهای خود را داشته باشد درنتیجه آموزش تنبک در خرم آباد در سنین متوسط بهتر جواب می‌دهد.

تا قبل از دهه پنجاه و ظهور افرادی همچون حسین تهرانی ساز تنبک به عنوان یک اثر انفرادی مجازی در نظر گفته نمی‌شد.

رول نه انگشتی (riz-e-por) مشخص‌ترین صدای تنبک است و تکنیک کاملاً پیچیده برای متخصصین است.

تنبک به شکل یک لیوان شراب است که روی آن با پوستین پوشیده شده است.

پرچم فرهنگ و هنر ایران در جهان ساز منحصر به فرد تنبک است. گلو تنبک تقریباً استوانه‌ای است و قسمت بالای (بدن) حفره را به پایه توخالی متصل می‌کند(خود گلو که قسمت داخلی آن دهانه کوچک را تشکیل می‌دهد).

موسیقی سنتی ایران در جهان شهرت بالایی دارد که پرچم‌دار این موسیقی نوای ساز تنبک است. تنبک از سازهای اصلی و با اصالت کوبه‌ای موزیک ایرانی به حساب می‌آید.

هزینه آموزش تنبک در خرم آباد

آموزش تنبک در خرم آباد احتیاج به زمان و صبر دارد زیرا نواختن تنبک امری پیچیده و تخصصی است.

طول تنبک معمولا ۴۳ سانتی‌متر و قطر آن ۲۸ سانتی‌متر است.

تنبک مانند دیگر سازهای کوبه‌ای پیچیده و خاص است درنتیجه آموزش تنبک در خرم آباد نیازمند تلاش بسیاریست.

پوسته تنبک از یک تکه چوب (گاهی اوقات بسیار سفت، گره‌دار یا مرمری) حک شده ساخته شده است و با طرح حک شده یا الگوی هندسی (مانند قلاب، فلوت، الماس و/یا مارپیچ) تزیین می‌شود.

در اکثر آوازهای سنتی ایرانی صدای گرم تنبک با بالا پایین‌های خاصض نقشی با اهمیت دارد.

پوسته تنبک به طور معمول و استاندارد ضخامتی حدود ۲ سانتی‌متر دارد. تنبک‌ها را از منظر زمانی می‌شود به تنبک مدرن و سنتی تقسیم کرد که تنبک مدرن بیشترین ارتباط را با موزیک ایران دارد.

بک با انگشت حلقه یا با انگشت وسط انجام می‌شود. انگشتان دست راست خود را صاف کنید و به لبه پوست بزنید. برای دست چپ، دست خود را (اما نه بازو) از درام بلند کنید، یک حرکت سریع را به سمت پایین انجام دهید و انگشتان خود را به لبه بزنید. مراقب باشید که هر دو دست انگشتان را روی پوست فشار ندهید.

آموزش تنبک در خرم آباد
آموزش تنبک در خرم آباد

طرح‌های حکاکی شده بر بروی بدنه تنبک نقوش هندسی مانند قلاب، الماس یا مارپیچ است. تنبک برای تمام گروه‌های سنتی مناسب است اما بهتر است آموزش تنبک در خرم آباد را از سنین بالا ۶ سال شروع کنید. از سازهای اصیل و سنتی ایران زمین می‌توان به تنبک اشاره کرد.

نوازندگان نوین تنبک تکنیک و سبک جدیدی در نواختن این ساز عرضه کرده‌اند نوازندگانی همچون فربد یداللهی، داریوش اسحاقی، مجید خلج و...

محمد اسماعیلی، جمشید کمیرانی و... از شاگردان یکی از برجسته‌ترین تنبک‌نوازان ایران یعنی حسین تهرانی بوده‌اند.

بهترین متخصص‌های سال ۱۴۰۳

تن باس تنبک با برخورد پاشنه دست راست و نوک انگشتان این دست با پوسته بوجود می‌آید.

اگر در ابتدای آموزش تنبک در خرم آباد به صورت تخصصی این ساز و نحوه نواختن آن را آموزش نبینید در دراز مدت دچار مشکل خواهید شد.

تن باس روی تنبک توسط نوک انگشتان دست راست انجام می‌شود. پاشنه دست به لبه تنبک برخورد می‌کند و نوک انگشتان پوست را لمس می‌کند.

برای نواختن تنبک باید با حرکات مچ دست پیش بروید نه انگشتان دست. قسمت وسط تنبک که حدودا استوانه‌ای شکل است را گلوی تنبک می‌گویند.

قیمت بالای ساز تنبک به دلیل طراحی ظاهری و جنس بدنه آن است.

در مناطقی از آسیا، اروپای شرقی و آفریقا تنبک‌هایی نواخته می‌شود که به آن طبل گابلی گفته می‌شود.

تنبک مدرن تا قبل از کار حسین تهرانی در دهه ۵۰ وهمچنین نوآوری‌های ناصر فرهنگ‌فر و دیگران به عنوان یک اثر انفرادی مجازی در نظر گرفته نشده بود.

آموزش تنبک در خرم آباد
آموزش تنبک در خرم آباد

درخواست آموزش تنبک در خرم آباد

پایین پوسته تمبک جنسی ضخیم و سخت دارد تا بتواند صدایی متفاوت ایجاد کند. - بهترین آموزش تنبک در خرم آباد.

امروزه نوازندگان مدرن تنبک در حال افزایش می‌باشند و تکنیک نواختن این ساز روز به روز پیشرفت می‌کند.

نواختن تنبک به صورت تک نفره به طور معمول ده دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد. تنبک‌زن نواختن انفرادی را انجام می‌دهد که ده دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد. تکنیک ضرب میانی در نواختن تنبک با ۲/۳ انگشت حلقه دست انجام می‌شود.

در نواختن تنبک حرکات انگشتان کارایی ندارد بلکه حرکات مچ دست تعیین‌کننده هستند.

تکنیک اسنپ(پلنگ) شبیه به چسبیدن انگشت به هم است. با همه انگشتان می‌شود این کار را انجام داد، اما در حال حاضر از رایج‌ترین آنها، حلقه و انگشت میانی دست چپ استفاده کنید. انگشت در مقابل انگشت شست قرار گرفته و سپس در مقابل لبه قرار می‌گیرد. می‌شودید از انگشت حلقه و انگشت میانی برای انجام دو ضربه پشت سر هم استفاده کنید.

در یادگیری سازهای کوبه‌ای نحوه گرفتن ساز و قرارگیری دستان روی ساز نقش کلیدی دارد درنتیجه آموزش تنبک در خرم آباد نیازمند یک استاد باتجربه است.

برای نواختن تنبک از یک یا چند انگشت و در بعضی موارد از کف دست استفاده می‌شود. یک نوازنده متخصص تنبک می‌توانید تکنیک پیچیده رول نه انگشتی را به سادگی اجرا کند. برای نواختن تنبک با تکنیک اسنپ دو انگشت حلقه و میانی را به هم بچسبانید و به لبه پوسته بزنید.

نوازنده تنبک اکثر نواها را به کمک ضربه زدن با یک یا چند انگشت به نزدیکی لبه تنبک بوجود می‌آورد.

پوست گوسفند با چسب، قلاب یا هر دو کشیده شده و ایمن می‌شود و تنبک را تشکیل می‌دهد.

هزینه آموزش تنبک در خرم آباد | بعضی اوقات نوازندگان تنبک برای یک «کلیک» اضافی بر روی پوسته تنبک، انگشترهای انگشت فلزی می‌پوشند.

حسین تهرانی که از نوازندگان به نام مدرن تنبک است سبک نواختن این ساز را دگرگون کرد.

پرسش‌های متداول درباره آموزش تنبک در خرم آباد

آموزش تنبک در خرم آباد نیازمند آگاهی و تسلط هنرجو است پس بهتر است از سنین بالاتر از ۶ سال شروع شود.
هزینه آموزش تنبک در خرم آباد به تعداد جلسات و تسلط هنرجو بستگی دارد.
در ابتدای راه برای یادگیری نحوه دست گرفتن ساز و قرارگیری دستان و انگشتای روی تنبک بهتر است آموزش تنبک در خرم آباد حضوری برگزار شود.