آموزش تنبک در قشم | ۵ نکته جالب که نمی‌دانید + تعرفه سال ۱۴۰۳

بهترین آموزش تنبک در قشم و هزینه آموزش تنبک در قشم | چطور انتخابی درست کنیم؟ + تعرفه ۱۴۰۳ + تلفن فوری

برای خواندن سریع هر بخش آن را لمس کنید:

تنبک یک طبل یک سره به طول ۴۳ سانتی‌متر با قطر ۲۸ سانتی‌متر است. محمد اسماعیلی، جمشید کمیرانی و... از شاگردان یکی از برجسته‌ترین تنبک‌نوازان ایران یعنی حسین تهرانی بوده‌اند. برای آنکه نوازنده تسلط بهتری روی ساز داشته باشد باید توانایی نگهداری ساز روی پاهای خود را داشته باشد درنتیجه آموزش تنبک در قشم در سنین متوسط بهتر جواب می‌دهد.

آموزش تنبک در قشم احتیاج به زمان و صبر دارد زیرا نواختن تنبک امری پیچیده و تخصصی است. در طراحی تنبک به لطف کشیدن پوست گوسفند صداهای باس و سه گانه تولید می‌شود.

یکی از نوازندگان به نام تنبک حسین تهرانی است که شاگردانی همچون جهانگیر ملک، امیر ناصر افتتاح و... داشته است. گردن تنبک را روی پای چپ خود قرار دهید. بازوی چپ روی بدنه تنبک قرار دارد به طوری که انگشتان دست به راحتی به پوست برسند.

هزینه آموزش تنبک در قشم | پوسته‌ای که روی تنبک کشیده می‌شود به صورت معمول ضخامتی حدود ۲ سانتی‌متر دارد.

پرچم فرهنگ و هنر ایران در جهان ساز منحصر به فرد تنبک است. نواختن تنبک به صورت انفرادی به طور معمول ده دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد. مدت زمان تک‌نوازی ساز تنبک به طور متوسط ده دقیقه است و گاها بیشتر از این مقدار هم به طول می‌انجامد. موزیک سنتی ایران در جهان شهرت بالایی دارد که پرچم‌دار این موزیک نوای ساز تنبک است.

تنبک مدرن نوین بیشترین رابطه را با موزیک ایران و خاورمیانه دارد.

قسمت پایین پوسته تنبک کمی ضخیم‌تر از دیگر قسمت‌های پوسته تنبک است. تنبک که به طبل ایرانی نیز شهرت دارد از سازهای با اصالت ایرانیان است.

پوسته رویی تنبک از جنس پوست گوسفند است که با چسب یا قلاب فیکس شده است. این روزها نوازندگان مدرن تنبک در حال افزایش هستند و تکنیک نواختن این ساز روز به روز پیشرفت می‌کند. - بهترین آموزش تنبک در قشم.

نوازندگان مدرن دیدگاه‌های جدیدی نسبت به ساز تنبک بازگو می‌کنند، به عنوان مثال مجید خلج، جمشید محبی، مرتضی عایان، محمد اخوان، داریوش زرگاری، نوید افغاه، فربد یداللهی، داریوش اسحاقی، احمد مستنبت، سحاب تربتی، پدرام خاورزمینی ، سیامک برقی، پژمان اخواص و پژمان حدادی. نوازندگان تنبک برای ایجاد صدایی خاص از انگشترهای فلزی مخصوص استفاده می‌کنند. (درخواست آموزش تنبک در قشم)

آموزش تنبک در قشم
آموزش تنبک در قشم

بهترین آموزش تنبک در قشم

تنبک یک طبل یک سره به طول ۴۳ سانتی‌متر با قطر ۲۸ سانتی‌متر است. محمد اسماعیلی، جمشید کمیرانی و... از شاگردان یکی از برجسته‌ترین تنبک‌نوازان ایران یعنی حسین تهرانی بوده‌اند. برای آنکه نوازنده تسلط بهتری روی ساز داشته باشد باید توانایی نگهداری ساز روی پاهای خود را داشته باشد درنتیجه آموزش تنبک در قشم در سنین متوسط بهتر جواب می‌دهد.

برای آموزش تنبک در قشم باید از یک استاد متبحر و متخصص استفاده کنید تا به شما نحوه قرارگیری ساز و دستانتان روی ساز را آموزش بدهد.

قیمت بالای ساز تنبک به دلیل طراحی ظاهری و جنس بدنه آن است. در اکثر آوازهای سنتی ایرانی صدای گرم تنبک با بالا پایین‌های خاصض نقشی مهم دارد.

اگر در ابتدای آموزش تنبک در قشم به صورت تخصصی این ساز و نحوه نواختن آن را آموزش نبینید در دراز مدت دچار مشکل خواهید شد.

تنبک مانند دیگر سازهای کوبه‌ای پیچیده و خاص است درنتیجه آموزش تنبک در قشم نیازمند تلاش بسیاریست. برای راحتی در نواختن تنبک آن را روی پای چپ و زیر بازوی چپ قرار می‌دهند به طوری که انگشتان تسلط خوبی به پوسته ساز داشته باشند.

تنبک را می‌توان عضو اصلی خانواده سازهای کوبه‌ای و یکی از اصلی‌ترین اعضای موسیقی سنتی ایرانی دانست. اگرچه شباهت‌هایی در بین همه تنبک‌های مخصوص نواحی متمایز وجود دارد، اما تکنیک‌های نواختن تنبک با بسیاری از درام‌های مخصوص متمایز است. قسمت وسط تنبک که به طور حدودی استوانه‌ای شکل است را گلوی تنبک می‌گویند. در گذشته تنبک به شیوه‌ای متمایز نواخته میشد که با ظهور افرادی همچون حسین تهرانی سبک مدرن تنبک ابداع شد.

تنبک به شکل یک لیوان شراب است که روی آن با پوستین پوشیده شده است. بیشتر ضربات تنبک عمدتا با حرکات مچ دست انجام می‌شود، نه انگشتان. رول نه انگشتی (riz-e-por) مشخص‌ترین صدای تنبک است و تکنیک کاملاً پیچیده برای متخصصین است.

از لحظه‌ای که هنرجو بتواند ساز را در بغل خود نگه دارد آموزش تنبک در قشم شروع می‌شود.

گلوی تنبک بالای تنبک را به پایین تنبک با یک حفره تو خالی متصل می‌کند. نوازنده تنبک اکثر نواها را به وسیله ضربه زدن با یک یا چند انگشت به نزدیکی لبه تنبک بوجود می‌آورد.

هزینه آموزش تنبک در قشم

تنبک از سازهای اصلی و با اصالت کوبه‌ای موزیک ایرانی به حساب می‌آید.

به تنبکی که در آفریقا و اروپای شرقی نواخته می‌شود طبل گابلی گفته می‌شود. برای انجام تکنیک بک انگشتان دست راست را به صورت صاف به لبه پوسته می‌زنند و با دست چپ به لبه پوسته ضربه میزنند.

برای نواختن تنبک باید با حرکات مچ دست پیش بروید نه انگشتان دست. ساز تنبک امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است که این امر باعث تکنیکی‌تر شدن این ساز می‌شود.

تکنیک نواختن متمایز تنبک وجه تمایز فرهنگ‌های متمایز جهانی در مواجهه با این ساز است.

آموزش تنبک در قشم
آموزش تنبک در قشم

یکی از پیچیده‌ترین تکنیک‌های نواختن ساز تنبک تکنیم رول نه انگشتی است.

بک با انگشت حلقه یا با انگشت وسط انجام می‌شود. انگشتان دست راست خود را صاف کنید و به لبه پوست بزنید. برای دست چپ، دست خود را (اما نه بازو) از درام بلند کنید، یک حرکت سریع را به سمت پایین انجام دهید و انگشتان خود را به لبه بزنید. مراقب باشید که هر دو دست انگشتان را روی پوست فشار ندهید.

هنر افرادی همچون حسین تهرانی، ناصر فرهنگ‌فر و... باعث شد تا تنبک مدرن به عنوان یک ساز یک نفره شناخته شود. در مناطقی از آسیا، اروپای شرقی و آفریقا تنبک‌هایی نواخته می‌شود که به آن طبل گابلی گفته می‌شود.

تنبک طبل ایرانی و از سازهای سنتی و اصیل ایرانی از دیرباز بوده است.

جنس بدنه تنبک از چوب حکاکی شده است که به طور معمول این چوب سفت، گره‌دار یا مرمری است.

بهترین آموزش تنبک در قشم | پوسته تنبک از یک تکه چوب (گاهی اوقات بسیار سفت، گره‌دار یا مرمری) حک شده ساخته شده است و با طرح حک شده یا الگوی هندسی (مانند قلاب، فلوت، الماس و/یا مارپیچ) تزیین می‌شود.

پرسش‌های متداول درباره آموزش تنبک در قشم

آموزش تنبک در قشم نیازمند آگاهی و تسلط هنرجو است پس بهتر است از سنین بالاتر از ۶ سال شروع شود.
هزینه آموزش تنبک در قشم به تعداد جلسات و تسلط هنرجو بستگی دارد.
در ابتدای راه برای یادگیری نحوه دست گرفتن ساز و قرارگیری دستان و انگشتای روی تنبک بهتر است آموزش تنبک در قشم حضوری برگزار شود.