آموزش تنبک در مشهد | شماره تماس بهترین‌ها + ۱۳ موضوع که نمی‌دانید چیست؟

هزینه آموزش تنبک در مشهد و تعرفه آموزش تنبک در مشهد | 13 نکته مهم که نمی‌دانید + تخفیف برای شما + تعرفه‌های ۱۴۰۳

برای آموزش تنبک در مشهد باید زمان زیادی را صرف کنید زیرا این ساز برعکس ظاهر ساده پیچیدگی‌های بسیاری دارد. با ضربه زدن به پوسته تنبک می‌توان شدت صدا را زیاد کرد اما هرچقدر ضربه بیشتر شود تمرکز روی درام کمتر می‌شود.

اگر در ابتدای آموزش تنبک در مشهد به صورت تخصصی این ساز و نحوه نواختن آن را آموزش نبینید در دراز مدت دچار مشکل خواهید شد.

در اکثر آوازهای سنتی ایرانی صدای گرم تنبک با بالا پایین‌های خاصض نقشی با اهمیت دارد.

برای آموزش تنبک در مشهد باید زمان زیادی را صرف کنید زیرا این ساز برعکس ظاهر ساده پیچیدگی‌های بسیاری دارد. با ضربه زدن به پوسته تنبک می‌توان شدت صدا را زیاد کرد اما هرچقدر ضربه بیشتر شود تمرکز روی درام کمتر می‌شود.

حسین تهرانی که از نوازندگان به نام مدرن تنبک است سبک نواختن این ساز را دگرگون کرد.

یک شراب از جنس چوب که با پوستین پوشیده شده را تصور کنید، این شکل ظاهری تنبک است. پوسته تنبک به طور معمول و استاندارد ضخامتی حدود ۲ سانتی‌متر دارد.

هرچند شباهت‌هایی در بین همه تنبک‌های مخصوص نواحی متمایز وجود دارد، اما تکنیک‌های نواختن تنبک با بسیاری از درام‌های مخصوص متمایز است. تنبک برای تمام گروه‌های سنتی مناسب است اما بهتر است آموزش تنبک در مشهد را از سنین بالا ۶ سال شروع کنید.

در یادگیری سازهای کوبه‌ای نحوه گرفتن ساز و قرارگیری دستان روی ساز نقش کلیدی دارد درنتیجه آموزش تنبک در مشهد نیازمند یک استاد باتجربه است.

بیشترین رابطه با موزیک سنتی ایران و خاورمیانه را تنبک مدرن داراست.

از لحظه‌ای که هنرجو بتواند ساز را در بغل خود نگه دارد آموزش تنبک در مشهد شروع می‌شود. یک نوازنده متخصص تنبک می‌توانید تکنیک پیچیده رول نه انگشتی را به سادگی اجرا کند.

نوازندگان مدرن دیدگاه‌های جدیدی نسبت به ساز تنبک بازگو می‌کنند، به عنوان مثال مجید خلج، جمشید محبی، مرتضی عایان، محمد اخوان، داریوش زرگاری، نوید افغاه، فربد یداللهی، داریوش اسحاقی، احمد مستنبت، سحاب تربتی، پدرام خاورزمینی ، سیامک برقی، پژمان اخواص و پژمان حدادی.

هزینه آموزش تنبک در مشهد

برای نواختن تنبک با تکنیک اسنپ دو انگشت حلقه و میانی را به هم بچسبانید و به لبه پوسته بزنید.

برای راحتی در نواختن تنبک آن را روی پای چپ و زیر بازوی چپ قرار می‌دهند به طوری که انگشتان تسلط خوبی به پوسته ساز داشته باشند.

درخواست آموزش تنبک در مشهد | نواختن تنبک به صورت انفرادی به صورت معمول ده دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد.

در گذشته تنبک به شیوه‌ای متفاوت نواخته میشد که با ظهور افرادی همچون حسین تهرانی سبک مدرن تنبک ابداع شد. تنبک مدرن تا قبل از کار حسین تهرانی در دهه ۵۰ وهمچنین نوآوری‌های ناصر فرهنگ‌فر و دیگران به عنوان یک اثر تک نفره مجازی در نظر گرفته نشده بود.

آموزش تنبک در مشهد
آموزش تنبک در مشهد

تعرفه آموزش تنبک در مشهد

از سازهای با اصالت و سنتی ایران زمین می‌توان به تنبک اشاره کرد.

طبل‌های گابلی ​​شکل در مناطق متنوع آسیا، اروپای شرقی و آفریقا نواخته می‌شوند. تنبک که به طبل ایرانی نیز شهرت دارد از سازهای اصیل ایرانیان است.

تنبک مدرن امروزی بیشترین ارتباط را با موزیک ایران و خاورمیانه دارد.

برای اجرای تکنیک ضرب میانی انگشت شست دست راست را در کنار پوسته فیکس کنید.

یکی از پیچیده‌ترین تکنیک‌های نواختن ساز تنبک تکنیم رول نه انگشتی است. تکنیک ضرب میانی در نواختن تنبک با ۲/۳ انگشت حلقه دست انجام می‌شود.

قسمت وسط تنبک که تقریبا استوانه‌ای شکل است را گلوی تنبک می‌گویند.

تنبک از سازهای اصلی و اصیل کوبه‌ای موسیقی ایرانی به حساب می‌آید.

درخواست آموزش تنبک در مشهد

در مناطقی از آسیا، اروپای شرقی و آفریقا تنبک‌هایی نواخته می‌شود که به آن طبل گابلی گفته می‌شود.

تا پیش از دهه پنجاه و ظهور افرادی همچون حسین تهرانی ساز تنبک به عنوان یک اثر تک نفره مجازی در نظر گفته نمی‌شد. برای ایججاد صدا و کلیک با انگشت می‌توانید روی پوسته فشار وارد کنید و هرچه فشار بیشتر باشد شدت صدا نیز بالاتر است.

شاگردان حسین تهرانی از نوازندگان به نام تنبک شامل محمد اسماعیلی، جهانگیر ملک، جمشید کمیرانی و امیر ناصر افتتاح بودند.

بک با انگشت حلقه یا با انگشت وسط انجام می‌شود. انگشتان دست راست خود را صاف کنید و به لبه پوست بزنید. برای دست چپ، دست خود را (اما نه بازو) از درام بلند کنید، یک حرکت سریع را به سمت پایین انجام دهید و انگشتان خود را به لبه بزنید. مراقب باشید که هر دو دست انگشتان را روی پوست فشار ندهید.

صدای تنبک برای ایرانیان یادآور موسیقی‌های سنتی و آوازهای مشهور و خونگرم است. پوسته‌ای که روی تنبک کشیده می‌شود به صورت معمول ضخامتی حدود ۲ سانتی‌متر دارد.

تنبک به خاطر جنس بدنه‌ای که داراست جزو سازهای پرهزینه و گران قیمت محسوب می‌گردد.

آموزش تنبک در مشهد
آموزش تنبک در مشهد

برای نواختن تن باس با تنبک از نوک انگشتان دست راست استفاده می‌شود. تکنیک اسنپ(پلنگ) شبیه به چسبیدن انگشت به هم است. با همه انگشتان می‌توان این کار را انجام داد، اما در حال حاضر از رایج‌ترین آنها، حلقه و انگشت میانی دست چپ استفاده کنید. انگشت در مقابل انگشت شست قرار گرفته و سپس در مقابل لبه قرار می‌گیرد. می‌توانید از انگشت حلقه و انگشت میانی برای انجام دو ضربه پشت سر هم استفاده کنید. برای ایجاد صدای باس و صداهای متنوع سه گانه از پوست گوسفند کشیده شده در تنبک استفاده می‌کنند. (تعرفه آموزش تنبک در مشهد)

در نواختن تنبک حرکات انگشتان کارایی ندارد بلکه حرکات مچ دست تعیین‌کننده هستند.

بهترین آموزش تنبک در مشهد | با وجود شباهت‌های ظاهری نوع‌ها تنبک در سراسر جهان اما تکنیک نواختن این ساز در نواحی مختلف متمایز است. قیمت بالای ساز تنبک به خاطر طراحی ظاهری و جنس بدنه آن است.

تنبک یک طبل یک سره به طول ۴۳ سانتی‌متر با قطر ۲۸ سانتی‌متر است.

گلوی تنبک بالای تنبک را به پایین تنبک با یک حفره تو تهی متصل می‌کند.

تکنیک نواختن تنبک همچون تعداد نوازندگان این ساز این روزها رو به افزایش است.

آموزش تنبک در مشهد احتیاج به زمان و صبر دارد زیرا نواختن تنبک امری پیچیده و تخصصی است.

امروزه نوازندگان مدرن تنبک در حال افزایش هستند و تکنیک نواختن این ساز روز به روز پیشرفت می‌کند.

پرسش‌های متداول درباره آموزش تنبک در مشهد

در ابتدای راه برای یادگیری نحوه دست گرفتن ساز و قرارگیری دستان و انگشتای روی تنبک بهتر است آموزش تنبک در مشهد حضوری برگزار شود.
آموزش تنبک در مشهد نیازمند آگاهی و تسلط هنرجو است پس بهتر است از سنین بالاتر از ۶ سال شروع شود.
هزینه آموزش تنبک در مشهد به تعداد جلسات و تسلط هنرجو بستگی دارد.