آموزش تنبک در رشت | تعرفه‌های ۱۴۰۳ + بهترین متخصص‌ها در سال ۱۴۰۳

بهترین آموزش تنبک در رشت و درخواست آموزش تنبک در رشت | بهترین متخصص‌های سال ۱۴۰۳ + تماس فوری + تعرفه ۱۴۰۳

برای خواندن سریع هر بخش آن را لمس کنید:

برای آموزش تنبک در رشت باید زمان زیادی را صرف کنید زیرا این ساز برعکس ظاهر ساده پیچیدگی‌های بسیاری دارد. تن باس تنبک با برخورد پاشنه دست راست و نوک انگشتان این دست با پوسته بوجود می‌آید.

ساز تنبک یک نماد برای فرهنگ و هنر ایرانیان در تمام جهان است.

درخواست آموزش تنبک در رشت | بعضی اوقات نوازندگان تنبک برای یک «کلیک» اضافی بر روی پوسته تنبک، انگشترهای انگشت فلزی می‌پوشند. حسین تهرانی که از نوازندگان به نام مدرن تنبک است سبک نواختن این ساز را دگرگون کرد. تنبک‌زن نواختن انفرادی را انجام می‌دهد که ده دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد.

پوسته‌ای که روی تنبک کشیده می‌شود به صورت معمول ضخامتی حدود ۲ سانتی‌متر دارد. برای ایججاد صدا و کلیک با انگشت می‌توانید روی پوسته فشار وارد کنید و هرچه فشار بیشتر باشد شدت صدا نیز بالاتر است.

تکنیک نواختن تنبک همچون تعداد نوازندگان این ساز امروزه رو به افزایش است.

پوست گوسفند با چسب، قلاب یا هر دو کشیده شده و امن می‌شود و تنبک را تشکیل می‌دهد. در حالی که نوازنده تنبک از یک یا چند انگشت و یا کف دست خود بر روی تنبک استفاده می‌کند اما اغلب در نزدیکی لبه تنبک استفاده می‌شود.

قسمت وسط تنبک که تقریبا استوانه‌ای شکل است را گلوی تنبک می‌گویند.

برای انجام تکنیک بک انگشتان دست راست را به صورت صاف به لبه پوسته می‌زنند و با دست چپ به لبه پوسته ضربه میزنند. برای نواختن ساز تنبک ساز را روی پای چپ قرار داده و بازوی چپ را روی بدنه تنبک بگذارید. برای آنکه نوازنده تسلط بهتری روی ساز داشته باشد باید توانایی نگهداری ساز روی پاهای خود را داشته باشد درنتیجه آموزش تنبک در رشت در سنین متوسط بهتر جواب می‌دهد.

بهترین آموزش تنبک در رشت

پوسته تنبک به طور معمول و استاندارد ضخامتی حدود ۲ سانتی‌متر دارد. (هزینه آموزش تنبک در رشت)

نوازندگان امروزی تنبک تکنیک و سبک جدیدی در نواختن این ساز عرضه کرده‌اند نوازندگانی همچون فربد یداللهی، داریوش اسحاقی، مجید خلج و...

درخواست آموزش تنبک در رشت | به تنبکی که در آفریقا و اروپای شرقی نواخته می‌شود طبل گابلی گفته می‌شود.

تنبک را می‌توان عضو اصلی خانواده سازهای کوبه‌ای و یکی از کلیدی‌ترین اعضای موزیک سنتی ایرانی دانست.

برای ایجاد صدای باس و صداهای مختلف سه گانه از پوست گوسفند کشیده شده در تنبک استفاده می‌کنند.

آموزش تنبک در رشت
آموزش تنبک در رشت

موزیک و آواز سنتی ایرانی با صدای دلنشین تنبک درآمیخته شده است. صدای تنبک برای ایرانیان یادآور موسیقی‌های سنتی و آوازهای مشهور و خونگرم است.

شکل ظاهری تنبک همچون یک لیوان شراب پوشیده شده با پوستین است.

برای آموزش تنبک در رشت باید زمان زیادی را صرف کنید زیرا این ساز برعکس ظاهر ساده پیچیدگی‌های بسیاری دارد. تن باس تنبک با برخورد پاشنه دست راست و نوک انگشتان این دست با پوسته بوجود می‌آید.

سبک نواختن این ساز با کار استادان بزرگ تنبک در قرن گذشته بویژه استاد حسین تهرانی که او را از نوازندگی مدرن تنبک می‌دانند، متفاوت و جذاب‌تر شد. - آموزش تنبک در رشت.

درخواست آموزش تنبک در رشت

در یادگیری سازهای کوبه‌ای نحوه گرفتن ساز و قرارگیری دستان روی ساز نقش کلیدی دارد درنتیجه آموزش تنبک در رشت نیازمند یک استاد کار کشته است.

هنر افرادی همچون حسین تهرانی، ناصر فرهنگ‌فر و... باعث شد تا تنبک مدرن به عنوان یک ساز انفرادی شناخته شود. (بهترین آموزش تنبک در رشت)

تنبک برای تمام گروه‌های سنتی مناسب است اما بهتر است آموزش تنبک در رشت را از سنین بالا ۶ سال شروع کنید.

از سازهای اصیل و سنتی ایران زمین می‌شود به تنبک اشاره کرد.

پژمان اخواص، مرتضا عایان، نوید افغاه و... از نوازندگان برجسته تنبک مدرن هستند. شاگردان حسین تهرانی از نوازندگان به نام تنبک شامل محمد اسماعیلی، جهانگیر ملک، جمشید کمیرانی و امیر ناصر افتتاح بودند.

برای اجرای ضرب میانی(میانه) با دست راست، انگشت شست را در سمت تنبک قرار دهید تا دست ثبات باشد. سپس با انگشت حلقه به درام ضربه بزنید تا ۲/۳ انگشت به پوست برخورد کند. حرکت دست چپ شبیه به باک است.

با وجود شباهت‌های ظاهری انواع تنبک در سراسر جهان اما تکنیک نواختن این ساز در نواحی مختلف متفاوت است. - درخواست آموزش تنبک در رشت.

برای آموزش تنبک در رشت باید از یک استاد متبحر و متخصص استفاده کنید تا به شما نحوه قرارگیری ساز و دستانتان روی ساز را آموزش بدهد.

پوست گوسفند نسبتا گسترده‌ اجازه می‌دهد تا صدای باس کامل و همچنین صدای مختلفی از سه گانه ایجاد شود.

آموزش تنبک در رشت
آموزش تنبک در رشت

برای ساخت تنبک پوست گوسفند را به وسیله چسب و قلاب بر روی بدنه می‌کشند.

یکی از نوازندگان به نام تنبک حسین تهرانی است که شاگردانی همچون جهانگیر ملک، امیر ناصر افتتاح و... داشته است.

در بین قسمت‌های متنوع پوسته تنبک قسمت پایین پوسته ضخیم‌تر از دیگر قسمت‌هاست. تنبک طبل ایرانی و از سازهای سنتی و با اصالت ایرانی از دیرباز بوده است. تنبک مانند دیگر سازهای کوبه‌ای پیچیده و خاص است درنتیجه آموزش تنبک در رشت نیازمند تلاش بسیاریست.

برای انجام تکنیک اسنپ در نواختن تنبک از انگشت حلقه و انگشت میانی دست چپ استفاده می‌شود.

پوسته تنبک از یک تکه چوب (گاهی اوقات بسیار سفت، گره‌دار یا مرمری) حک شده ساخته شده است و با طرح حک شده یا الگوی هندسی (مانند قلاب، فلوت، الماس و/یا مارپیچ) تزیین می‌شود.

تعرفه آموزش تنبک در رشت | یکی از پیچیده‌ترین تکنیک‌های نواختن ساز تنبک تکنیم رول نه انگشتی است.

تعرفه آموزش تنبک در رشت | برای نواختن تن باس با تنبک از نوک انگشتان دست راست استفاده می‌شود.

پرسش‌های متداول درباره آموزش تنبک در رشت

در ابتدای راه برای یادگیری نحوه دست گرفتن ساز و قرارگیری دستان و انگشتای روی تنبک بهتر است آموزش تنبک در رشت حضوری برگزار شود.
آموزش تنبک در رشت نیازمند آگاهی و تسلط هنرجو است پس بهتر است از سنین بالاتر از ۶ سال شروع شود.
هزینه آموزش تنبک در رشت به تعداد جلسات و تسلط هنرجو بستگی دارد.