آموزش تنبک در قم | چطور بهترین را انتخاب کنیم؟ + تماس فوری

تعرفه آموزش تنبک در قم و آموزش تنبک در قم | تعرفه ۱۴۰۳ + بهترین‌های ۱۴۰۳ + کد تخفیف برای شما

برای خواندن سریع هر بخش آن را لمس کنید:

پوسته تنبک به صورت معمول و استاندارد ضخامتی حدود ۲ سانتی‌متر دارد. در یادگیری سازهای کوبه‌ای نحوه گرفتن ساز و قرارگیری دستان روی ساز نقش اساسی دارد درنتیجه آموزش تنبک در قم نیازمند یک استاد کار کشته است. تنبک‌زن نواختن انفرادی را انجام می‌دهد که ده دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد.

برای اجرای ضرب میانی(میانه) با دست راست، انگشت شست را در سمت تنبک قرار دهید تا دست ثبات باشد. سپس با انگشت حلقه به درام ضربه بزنید تا ۲/۳ انگشت به پوست برخورد کند. حرکت دست چپ شبیه به باک است. هنر افرادی همچون حسین تهرانی، ناصر فرهنگ‌فر و... باعث شد تا تنبک مدرن به عنوان یک ساز یک نفره شناخته شود.

تنبک برای تمام گروه‌های سنتی در خور است اما بهتر است آموزش تنبک در قم را از سنین بالا ۶ سال شروع کنید. در گذشته تنبک به شیوه‌ای متفاوت نواخته میشد که با ظهور افرادی همچون حسین تهرانی سبک مدرن تنبک ابداع شد.

برای آموزش تنبک در قم باید زمان زیادی را صرف کنید زیرا این ساز برعکس ظاهر ساده پیچیدگی‌های بسیاری دارد.

برای آموزش تنبک در قم باید از یک استاد خبره و متخصص استفاده کنید تا به شما نحوه قرارگیری ساز و دستانتان روی ساز را آموزش بدهد. (درخواست آموزش تنبک در قم)

تنبک که به طبل ایرانی نیز شهرت دارد از سازهای اصیل ایرانیان است.

از سازهای اصیل و سنتی ایران زمین می‌توان به تنبک اشاره کرد. طرح‌های حکاکی شده بر بروی بدنه تنبک نقوش هندسی مانند قلاب، الماس یا مارپیچ است.

با وجود شباهت‌های ظاهری نوع‌ها تنبک در سراسر جهان اما تکنیک نواختن این ساز در نواحی مختلف متفاوت است.

در مناطقی از آسیا، اروپای شرقی و آفریقا تنبک‌هایی نواخته می‌شود که به آن طبل گابلی گفته می‌شود. تنبک به شکل یک لیوان شراب است که روی آن با پوستین پوشیده شده است.

برای راحتی در نواختن تنبک آن را روی پای چپ و زیر بازوی چپ قرار می‌دهند به طوری که انگشتان تسلط خوبی به پوسته ساز داشته باشند.

تعرفه آموزش تنبک در قم

نوازندگان تنبک برای ایجاد صدایی خاص از انگشترهای فلزی مخصوص استفاده می‌کنند.

صدای تنبک برای ایرانیان یادآور موسیقی‌های سنتی و آوازهای شهیر و خونگرم است. تکنیک نواختن تنبک همچون تعداد نوازندگان این ساز امروزه رو به افزایش است.

پوسته تنبک به صورت معمول و استاندارد ضخامتی حدود ۲ سانتی‌متر دارد. در یادگیری سازهای کوبه‌ای نحوه گرفتن ساز و قرارگیری دستان روی ساز نقش اساسی دارد درنتیجه آموزش تنبک در قم نیازمند یک استاد کار کشته است. تنبک‌زن نواختن انفرادی را انجام می‌دهد که ده دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد.

درخواست آموزش تنبک در قم | نواختن تنبک به صورت انفرادی معمولا ده دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد.

آموزش تنبک در قم
آموزش تنبک در قم

یکی از نوازندگان به نام تنبک حسین تهرانی است که شاگردانی همچون جهانگیر ملک، امیر ناصر افتتاح و... داشته است. با اعمال فشار انگشت می‌توان شدت صدا را افزایش داد، اما انواع ضربه زدن و کلیک کردن بر روی پوسته باعث کاهش تمرکز کلی روی درام می‌شود. شکل ظاهری تنبک همچون یک لیوان شراب پوشیده شده با پوستین است.

برای نواختن تنبک باید با حرکات مچ دست پیش بروید نه انگشتان دست.

آموزش تنبک در قم

به تنبکی که در آفریقا و اروپای شرقی نواخته می‌شود طبل گابلی گفته می‌شود. تنبک مدرن تا پیش از کار حسین تهرانی در دهه ۵۰ وهمچنین نوآوری‌های ناصر فرهنگ‌فر و دیگران به عنوان یک اثر تک نفره مجازی در نظر گرفته نشده بود.

موسیقی سنتی ایران در جهان شهرت بالایی دارد که پرچم‌دار این موسیقی نوای ساز تنبک است. برخی اوقات نوازندگان تنبک برای یک «کلیک» اضافی بر روی پوسته تنبک، انگشترهای انگشت فلزی می‌پوشند. تکنیک اسنپ(پلنگ) شبیه به چسبیدن انگشت به هم است. با همه انگشتان می‌شود این کار را انجام داد، اما در حال حاضر از رایج‌ترین آنها، حلقه و انگشت میانی دست چپ استفاده کنید. انگشت در مقابل انگشت شست قرار گرفته و سپس در مقابل لبه قرار می‌گیرد. می‌شودید از انگشت حلقه و انگشت میانی برای انجام دو ضربه پشت سر هم استفاده کنید.

ساز تنبک امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است که این امر باعث تکنیکی‌تر شدن این ساز می‌شود.

برای ایججاد صدا و کلیک با انگشت می‌توانید روی پوسته فشار وارد کنید و هرچه فشار بیشتر باشد شدت صدا نیز بالاتر است.

یک نوازنده متخصص تنبک می‌توانید تکنیک پیچیده رول نه انگشتی را به سادگی اجرا کند.

پوست گوسفند با چسب، قلاب یا هر دو کشیده شده و امن می‌شود و تنبک را تشکیل می‌دهد.

بهترین آموزش تنبک در قم

جنس بدنه تنبک از چوب حکاکی شده است که معمولا این چوب محکم، گره‌دار یا مرمری است. تنبک از سازهای اصلی و با اصالت کوبه‌ای موسیقی ایرانی به حساب می‌آید. نوازندگان مدرن دیدگاه‌های جدیدی نسبت به ساز تنبک بازگو می‌کنند، به عنوان مثال مجید خلج، جمشید محبی، مرتضی عایان، محمد اخوان، داریوش زرگاری، نوید افغاه، فربد یداللهی، داریوش اسحاقی، احمد مستنبت، سحاب تربتی، پدرام خاورزمینی ، سیامک برقی، پژمان اخواص و پژمان حدادی.

گلو تنبک تقریباً استوانه‌ای است و قسمت بالای (بدن) حفره را به پایه توخالی متصل می‌کند(خود گلو که قسمت داخلی آن دهانه کوچک را تشکیل می‌دهد).

برای آنکه نوازنده تسلط بهتری روی ساز داشته باشد باید توانایی نگهداری ساز روی پاهای خود را داشته باشد درنتیجه آموزش تنبک در قم در سنین متوسط بهتر جواب می‌دهد.

درخواست آموزش تنبک در قم | تکنیک ضرب میانی در نواختن تنبک با ۲/۳ انگشت حلقه دست انجام می‌شود.

آموزش تنبک در قم | ضخامت دیواره پوسته تنبک به طور معمول چیزی حدود ۲ سانتی‌متر است. تنبک‌ها را از حیث زمانی می‌توان به تنبک مدرن و سنتی تقسیم کرد که تنبک مدرن بیشترین رابطه را با موسیقی ایران دارد.

آموزش تنبک در قم
آموزش تنبک در قم

تکنیک بک در نواختن تنبک با انگشت حلقه یا انگشت وسط انجام می‌شود.

حسین تهرانی که از نوازندگان به نام مدرن تنبک است سبک نواختن این ساز را دگرگون کرد. بیشترین رابطه با موسیقی سنتی ایران و خاورمیانه را تنبک مدرن داراست.

ساز تنبک یک نماد برای فرهنگ و هنر ایرانیان در تمام جهان است. - درخواست آموزش تنبک در قم.

آموزش تنبک در قم احتیاج به زمان و صبر دارد زیرا نواختن تنبک امری پیچیده و تخصصی است.

نوازندگان امروزی تنبک تکنیک و سبک جدیدی در نواختن این ساز عرضه کرده‌اند نوازندگانی همچون فربد یداللهی، داریوش اسحاقی، مجید خلج و...

در حالی که نوازنده تنبک از یک یا چند انگشت و یا کف دست خود بر روی تنبک استفاده می‌کند اما اغلب در نزدیکی لبه تنبک استفاده می‌شود. گردن تنبک را روی پای چپ خود قرار دهید. بازوی چپ روی بدنه تنبک قرار دارد به طوری که انگشتان دست به سهولت به پوست برسند.

قسمت وسط تنبک که تقریبا استوانه‌ای شکل است را گلوی تنبک می‌گویند.

طول تنبک به طور معمول ۴۳ سانتی‌متر و قطر آن ۲۸ سانتی‌متر است.

پرسش‌های متداول درباره آموزش تنبک در قم

در ابتدای راه برای یادگیری نحوه دست گرفتن ساز و قرارگیری دستان و انگشتای روی تنبک بهتر است آموزش تنبک در قم حضوری برگزار شود.
آموزش تنبک در قم نیازمند آگاهی و تسلط هنرجو است پس بهتر است از سنین بالاتر از ۶ سال شروع شود.
هزینه آموزش تنبک در قم به تعداد جلسات و تسلط هنرجو بستگی دارد.